hidup aku di Kolej Matrikulasi Teknikal Johor .

assalamualaikum . .

dah lame rasenye tau update blog , sory pade budak yang tanye ja kenape tak update blog . bukan sy tak nak update tapi line maxis kat sini slow , jadi broadband ni bergerak bagaikan kura" makan angin di tepi tasik .

alhamdulillah kat KMTJ , sy baik" je , sihat , jadi makin pandai . hee . tapi duduk sini seminggu dah buat sy gastrik . apakah ? haha . its oke la , masih boleh belajar lagi .bia sy cerite sikit pasal KMTJ . mesti ade orang nak tau kn ? 

Kolej Matrikulasi Teknikal Johor.

korang , ni la KMTJ tempat sy belajar , seminggu tinggal kat sini , rase macam nak balik rumah je sebab waktu minggu orientasi tu waktu pack gile . lagi pun rase jauh je dari family . kawan" rapat pun tak de . waktu tu mule la menyesal sebab tak tanye kawan" dyorang mintak kat mane . tak pe , mungkin ini yang orang" pandai yang study abroad full term tu katekan 'SURVIVE' . cume yang beza dyorang kat luar negara , aku kat KMTJ :)

dekat sini aku amik course civil engineering . yela aku kan masuk sini atas tiket - lukisan kejuruteraan - . kat sini ramai budak sekolah teknik . dyorang memang pandai" . pernah hari tu waktu class awam , sir cakap pasal beam . oke . aku tak penah tau semue yang pasal struktur bangunan . yang aku tau lukis je . aku rase agak rendah diri la waktu tu . tapi sekarang dah oke sebab aku rase aku boleh belajar semue tu balik :)

kat sini ade subjek .....
* civil engineering
* engineering chemistry
* engineering physics
* mathematics
tapi tahun ni aku belajar kokurikulum , tahun depan dinamika dan agama islam .

dekat sini pelajar tak ramai . lebih kurang 4oo orang je . jadi tak la rase sesak sangat . budak" kat sini oke la . pensyarah" pun oke . sporting . kat sini ade madam yang buat aku nak belajar dngan dia tanpa henti tau , sebab aku faham ape yang dyorang nak sampaikan . thanks madam" dan sir" yang ajar aku .

cume aku ade masalah sikit . aku faham ape yang pensyarah" ni ajar tapi bile aku nak buat tutorial otak aku tak boleh fikir dengan bernas , jadi aku tak la siapkan tutorial yang penyarah bagi . tapi bile aku tngok muke madam" n sir" dekat sini automatik aku akan engat macam mane nak selesaikan keje tu . * apesal sy -->aku ?* blasah je la . haha *

minggu ke 2 hari tu family ade datang . bgus btul dyorang datang sebab aku rindukan dyorang , dapat la jumpe mereka 2 hari . walupun tak de tempat best nak melawat kat sini , dyorang tetap datang dari juah semate-mata nak jumpe aku . klau tinggal jauh dari family ni rajin je tangan aku ni menulis diary . kdang" tu ade jugak menangis bile rase rindu ni dah tak boleh nak pendam . tapi tak pe , jarak antara aku dan family mengajar aku erti kasih sayang .

tibe" teringat waktu ist time ma , abah , tokcik n mokcik nak balik pahang lepas hantar aku daftar kat sini , ma peluk aku , ma cakap belajar rajin" . wktu tu laju je airmate ni nak jatuh , tapi tahan je sebab ego dalam diri aku ni tinggi , tapi setinggi mane pun ego aku ni , kalau dah rindu sangat menangis jugak . korang pun same kn ?

oke la . aku sebenarnyer tengah buat autocad , tapi sebab semalam abah call cakap broadband dah abah topupkan , aku pun gune la . hehe . esok aku ade test fizik . rabu ade test kimia . doakan aku jadi budak pandai . babai . jage diri semua :)

happy sunday :)

Comments

  1. aku sebenarnya fobia dgn KIMIA.. how you survived with it?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. just fokus dalam kelas . sebab kimia ni kalau luar kelas memang komfem takkan belajar . FOKUS ! lgpun kimia subject feberet sy :)

      Delete
  2. Kalau bidang civil ni, ada belajar kimia lagi ke?

    ReplyDelete
  3. Kalau bidang civil ni, ada belajar kimia lagi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dik . Belajar engineering chemistry . Sorry baru balas . Busy settle kan esaimen bersepah . Btw good luck !

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. Boleh ke suvive kalau masuk KMKJ tapi tak ada asas LK (bio student)

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaallah kalau ade minat. sy dulu pun masuk KMTJ takde basic Pengajian Kejuruteraan Awam. Tapi Alhamdulillah dapat A for both sem. good luck , btw kmtj best sangat :)

      Delete
  5. Hy dik..boley bg info x..hotel yg dekat ngan kolej tu,,kazen akak dpt situ

    ReplyDelete
  6. Hai kak.. Kalau x keberatan boleh x akak berikan emel atau number sbb saya dlm keadaan confused nak pilih course ni x. Terima kasih.

    ReplyDelete
  7. Boleh ke jadi lepas habis matrikulasi kejuruteraan

    ReplyDelete
  8. Boleh ke jadi cikgu chemistry @physics

    ReplyDelete
  9. Rindunye sekolah ni, I am 2nd batch for this school. Dulu nme sek men Teknik pontian atau org sebut sek Teknik rambah...xigt brape Thun lpas tu tukar kolej matrik pulak..mcm2 pengalaman kt sini...PKA (pengajian kejuruteraan awam) hadir ..hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

cara" memilih ubi kentang dengan betul :)

maksud NUR SYAMIZA .