6 October 2022 💬

Assalamualaikim dan hai 💬

Sometimes, we just need someone to talk to.. sedihkan? bila balik kerja penat2 tapi takde orang nak bercakap atau berborak dengan kite. Just wish Kakpah atau Siti ada dekat sini. So that, i have someone to talk to especially when having a bad day 😔.

This whole week, after balik kerja, saya pergi ketuk bilik Nor dengan harapan Nor tak tidur lagi 😂. Lepastu ajak Nor makan sama2 sambil tengok tv 🙃.

Pagi2 dah sedih, tanya kawan soalan, tibe2 dia macam tinggi suara. It is good to treat people like that? Not nice la kan. Sedih tapi tulah siapa lah kite untuk marah orangkan? So keep silent is the best solution. Kadang2 tu ade je rasa nak lawan, tapi selalu cakap kat diri sendiri to treat people just like how we want to be treated. Lepastu, dia tanya marah la tu, sebab saya macam layan tak layan je. Kalau orang cakap dengan kita macam tu siapa je tak sedih. Pernah je cakap dekat diorang, tak baik cakap macam tu dengan orang. But, whatever 😶. Saya okay je. Janji kerja siap. Nak simpan dalam hati pun malas sebab siapalah kite kan. Lagipun setiap hari kerja sama2 kan. So, jadi professional saja lah 🤭🤭. Lagi pun dia selalu je tolong kite 🙂. So, anggap jelah maybe dia having a bad morning harini hehe. So, dah okay ke tuuu 🤗.

Harini kerja macam biasa, tapi entah kenapa harini bermalas-malasan betul nak pergi kerja, keluar rumah tadi pukul 7.40pagi. Biasanya keluar sebelum 7.30pagi hehe. Sampai pun ontime sebelum loceng berbunyi. Sempat la ambik angin pagi sebelum kerja. Pagi2 dah follow up part untuk project S20. Lama betul timeline untuk project ni, sampai semua orang dah hampir give up. Ade yang picit2 kepala sakit kepala pun ada haha. Saya pun sampai termenung tepi machine jugak kadang-kadang tu. Nanti kite cerita pasal project S20 ni lain kali k. Petang after rehat, buat report untuk MCAero. Sedar2 dah pukul 5.40petang. Lepastu sedar diri, kerja sendiri tak siap lagi sibuk duk buatkan report orang. Jadi sambung buat kerja MCE balik 😂.

Sebelum balik tadi, kawan belanja saya air melooo. Comel je terjenguk-jenguk tepi pintu sebab nak bagi air milo. Nampak kat tangan dia ada 2. Dia 1, saya 1. KakNor cakap Miza banyak kawan2 baik. Kalau akak nak tahu saya ni kawan dengan budak2 machine je kak. 

Balik tadi singgah foodcourt UTAS beli makanan untuk berbuka. Sampai2 abg tu cakap "mihun sup 1", saya cakap "apa?" dia cakap takde apa2, amboi kemain ye, dah hafal menu yang kite selalu order haha. Tapi harini saya beli nasi guringgg, sebab kan orang melayu tak boleh tak makan nasi sehari haha. Balik2, ketuk pintu bilik Nor sebab nak ajak makan sesama and teman saya huhu.

Good night.

Love as always,

Syamiza💕

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

hidup aku di Kolej Matrikulasi Teknikal Johor .

cara" memilih ubi kentang dengan betul :)

maksud NUR SYAMIZA .