16 October 2022 - Kuliah Subuh 💬

Assalamualaikum dan hai 🙂.

Tinggal 1 hari je lagi nak rehatkan diri. Esokkan dah kene masuk kerjaaa. YaAllah, malasnyaa rasa nak pergi kerja. Hehe 😅. Siapa je rajin pergi kerja kan?

Harini bangun awal, so boleh tenang2 pergi masjid. Tak la kalut macam semalam 🤭. Sampai2 je, ade announcement, ade orang meninggal. 1st time nih datang subuh2 kat masjid sini dengar announcement macam ni. Insaf sekejap 😔. Lepas subuh, ada kuliah subuh. Sempat la taip2 sikit2 guna phone. Saja share tau, kite bukan ustazah pun tapi nak jugak share 😄. Lepastu ustaz tu dia baca doa dalam bahasa melayu, laju je air mata ni turun 😭😭😭 sebab semua doa dia tu semua apa yang saya nak 😭😭😭.


Selesai subuh, saya pun nak pergi jogging. Yelah, hujung2 minggu ni boleh la jogging, kasi lemak menangis sikit. Biasa dia happy je takde orang bakar dia. Haha. Tapi... kenapa semua jalan nak ke taman tasik tutup? Mungkin ade event. Berpusing2 jugak la nak cari jalan masuk ke taman tasik tu. Sebab semua area tutup. Ingatkan nak masuk ikut gate lain, tapi tutup jugak 🙄.

Saya pun gerak balik jelah, boleh pergi sarapan. Harini sarapan kat mamak ARR. Sampai2 nampak abg machinist dah senyum2 kat kite. Haha, alaaa baru nak fefeling makan sesorang. Me time giteww. Sekali ada yang nampak kite pulak.

Pagi ni saya order roti telur dengan air macam biasa (Air suam 🤭). Tengah2 makan, nampak Aney (Aney, one of my machinist) tengah jalan. Terus saya panggil Aney duduk sekali sambil tunjuk jam haha. Dah nak dekat pukul 8 dah tapi ade kat mamak lagi. Aney cakap dia tolong belikan makanan untuk kawan2. Saya okay je. Lepastu tibe2 Aney panggil orang kat kedai tu and bayarkan makanan kite. Thank you Aney 🤗


Dah habis makan, balik rumah. Kemas2, lipat baju dan lain2. Esok kan dah start kerja. Aaaaa malasnyaaa 😂.

Petang kite pergi dating jap 🙈. Cari motivation sikit 🥰. Thank you for coming ❤. So, saya add blog ni dekat bookmark kat phone dia 🤭 Awak kan selalu busy, so kalau awak tertinggal episod cerita saya, awak boleh baca kat sini. Okay? Eleh, cuak la tu tibe2 saya mintak phone 😜. Take care awak. See you 💕.

Love,

Syamiza💕


Comments

Popular posts from this blog

hidup aku di Kolej Matrikulasi Teknikal Johor .

cara" memilih ubi kentang dengan betul :)

maksud NUR SYAMIZA .