15 October 2022 🧍‍♀️

Assalamualaikum and good morning friends 🤗.

Have a nice weekend 😊.

Pagi tadi terjaga pukul 5.25pagi, terus gelabah sebab kan plan nak pergi masjid pagi ni. Tapi kenapa tak set alarm malam tadi? Dengan phone tak chargenyaaa 😅. Dah la battery tinggal berapa percent je 🤕. Letih sangat ke syamiza oiii 😂😆. Mungkin letih tunggu baju siap basuh malam tadi 😬.

Nasib baik sampai2 sempat berjemaah sekali hehe. Ramai orang harini dekat masjid. Mungkin ada majlis ilmu kut. Lepastu, baca Al-Quran sesama dengan imam masjid 🙂.


Tengah2 baca Al-Quran, tibe2 teringat, lampu kereta macam tak tutup je tadi hahaa. Sebabkan tadi nak cepat. Conclusionnya, lepasni jangan tak kunci jam ye 😅.

Lepastu, terus pergi taman untuk jogging. Takde la jogging sangat pun, dia macam jogging, jejalan, tengok ikan, main2 rumput, kira daun2 atas jalan, jalan atas titi, exercise kat taman yang ada equipment untuk exercise tu, lepastu senyum2 sikit kat orang, tengok burung terbang kat langit, last sekali duduk dekat tepi tasik je tengok orang jalan2 and jogging hahaha.




Oh, btw hari ni sy spot 2 orang uncle ni, tak tahu la berapa round diorang jogging pagi ni. Saya rasa 3 round ke atas, non-stop jogging. Pergggh, saya paling jauh boleh jogging non-stop pun around 1.5km macam tu je, tu pun kene ade kawan jogging sesama, baru la ada motivation sikit hahaa. Tu pun masih rasa nak stop jogging and jalan laju2 je 😆😅. Setiap kali berselisih dengan 2 orang uncle ni, diorang still jogging. Even saya dah habis jogging and dduk dekat tepi tasik ni pun still nampak diorang jogging and lalu depan saya. Rasa macam nak mintak tips je cemana taknak pancit waktu jogging 😂 haha.

Lepastu nampak atuk2 bawak tongkat pun masih kuat nak morning walk. Ade atuk tu siap bawak kayu golf lagi. Sampaikan saya terfikir kat mana padang golf kat sini? 😅. Tapi mungkin atuk tu bawak sebab nak support diri sendiri just incase tak larat jalan ke kan? Positive je lah ye 🤗.

Waktu saya tengah tulis ni, sebenarnya dah sejam saya duduk tepi tasik ni sambil menghadap building SIRIM 😊😊.

Oklah jom balik, nak cari sarapan pulak 🤭. Kakak kat belakang ni makan nasi lemak pulak. Macam sedap pulak nasi lemak pepagi macam ni. Dah lama tak makan nasi lemak. Okay gak kalau dapat nasi lemak pepagi ni. Ok jom!

Love,
Syamiza 💕




Comments

Popular posts from this blog

hidup aku di Kolej Matrikulasi Teknikal Johor .

cara" memilih ubi kentang dengan betul :)

maksud NUR SYAMIZA .