1 October 2022 💬

Assalaumualaikum korang 🥰

Activity harini kemas2 bilik, sapu sawang, acah2 busy sikit,  basuh baju, makan, rehat2, tengok tv, main phone dan lain2 😆. Pagi2 lepas subuh tadi kemas bilik, saya tukar katil, duduk dekat katil Siti lah pulak. Ubah angin sikit 😇. 

Sepatutnya harini plan nak pergi hantar Syida (adik saya) ke UiTM Seremban. Syida dapat sambung degree kat sana. Congrats cydaaaaa akakngah 😘😘 Akakngah proud of you 🥰 Tapi pagi2 abah dah call cakap takpelah nanti pun boleh pergi. Bia abah dengan ma je pergi hantar. Saya syak ma dengan abah nak pergi dating la after hantar syida. Eh 🙊. So, cancel la plan nak pergi Seremban. Jadi harini kitorang pergi rumah Poksu dekat Puchong, ada makan2 sikit semperna birthday Umar. Happy birthday Umar, Kakja doakan Umar membesar dengan sihat dah ceria. Okay? 🥰

Tadi tengah baring ,tibe2 teringat baru2 ni driving school saya ada whatsapp cakap driving licence saya dah siap. Yeay 🤩🤩! Pukul 3 kite siap2 keluar pergi ambik licence. Tengah2 drive melayan perasaan teringat mula ambik licence B2 dulu fikir banyak kali jugak nak ambik ke tak. Yang tau je tahu kenapa 😂. 

Yang pasti compare bawak kereta dengan motor pergi kerja, saya prefer bawak motor. Tak payah nak hadap jem pepagi dengan nak balik kerja. Tapi kan kalau naik motor biasa kene pergi awal, sebab takut. Kat Shah Alam kan banyak kereta, jem pulak tu. Balik pun kene lambat sikit la kan. Almaklum la kite ni kan newbie lagi. Tak pandai lagi bawak motor 😆. Oh lagi 1, udara pagi dengn malam sangat fresh ya 😆 Waktu2 ni je kawasan industri ada udara segar hihi 🤭.

Waktu nak keluar dari driving school tadi, saya bye2 la guard dia. Sebab I just realize that, this is the last good bye and definetely i will never ever forever come here again! Dia macam last good bye giteww haha 😂. Diorang selalu tegur saya. Selalu buat 👍 dekat saya and wish good morning and good bye. Kalau dengan foreigner ni, biasanya saya akan reply good morning and good bye atau ape2 jelah. Sebab manpower saya kan foreigner, so kite kene respect la even diorang bukan warganegara Malaysia 😉. Tapi jangan lebih2 ye. Awas!


Next, after keluar terus gerak pergi masjid Shah Alam dengan harapan sempat nak solat asar berjemaah. Tapi sygnya, tak sempat 🥲 🥲. Harini saya masuk dari pintu lain. Masjid tu kan besar, saya confius bila masuk sana. Haha nasib baik jumpa jalan nak ke ruang solat wanita kikiki 🤭. Bila datang masjid ni, mesti la kene snap gambar masjid. Kalau 100 kali dtang 100++ gambar yang akan di snap 📸 hehe. 




Lepastu, pukul 5 macam tu gerak pergi Puchong dengan Abang dan Atiey. Sebelum pergi rumah poksu, kite singgah rumah Kakda. Kat rumah Kakda ade Kakak, Abg Amin and baby Arizz. Diorang baru sampai dari Temerloh. Lepas magrib, baru kitorang nak pergi rumah poksu untuk celebrate birthday Umar. Malam ni saya, Atiey & Abang tidur rumah Kakda.

Love,

Syamiza 💕

Comments

Popular posts from this blog

hidup aku di Kolej Matrikulasi Teknikal Johor .

cara" memilih ubi kentang dengan betul :)

maksud NUR SYAMIZA .